پیام مدیر فرهنگی گردشگری ورزشی شهرداری نوش آباد به مناسبت هفته گردشگری

  • خانه
  • اخبار
  • پیام مدیر فرهنگی گردشگری ورزشی شهرداری نوش آباد به مناسبت هفته گردشگری
پیام-مدیر-فرهنگی-گردشگری-ورزشی-شهرداری-نوش-آباد-به-مناسبت-هفته-گردشگری

پیام مدیر فرهنگی گردشگری ورزشی شهرداری نوش آباد به مناسبت هفته گردشگری

به‌گزارش روابط‌عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر نوش آباد؛ روح الله سالکیان،  مدیر فرهنگی گردشگری و ورزشی شهر نوش آباد  به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
صنعت گردشگری در قرن بیست و یکم همواره یکی از مهمترین  بخش­های پیشرو در اقتصاد جهانی بویژه در ایجاد اشتغال و خلق فرصت­های برابر  برای امرار معاش همه اقشار و جوامع انسانی بوده و مهمترین و آسانترین راه برای تعدیل چهره فقر و محرومیت ­زدایی از ایران عزیزمان و همچنین حفظ مواریث فرهنگی و تحقق اصول و اهداف توسعه پایدار است.
شکی نیست که در جهان امروز، قدرت بیش از یک میلیارد گردشگر تاثیرات بسیار شگرفی بر تدوین استراتژی­های توسعه  اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جوامع نوظهور و حتی در حال توسعه از جمله ایران گذاشته است.
به هرحال بایستی بپذیریم که گردشگری یک علم است و در جوامعی امکان رونق و توسعه آن وجود دارد که تصمیم­ گیران و برنامه­ ریزان آن بتوانند ضمن مطالعات تطبیقی و استفاده از دستاوردها، روش­ها و تجربیات علمی و اجرایی کشورهای پیشرفته، با رعایت اصول توسعه پایدار و رعایت کدهای اخلاق گردشگری و حفظ حقوق جامعه میزبان اقدام نمایند.
خرسندیم که در دوره اخیر توانستیم در راستای معرفی هرچه بیشتر و بهتر پتانسیلهای شهر نوش آباد این کهن دیار تاریخی و همسایه کویر گامهای موثری برداریم که در نوع خود نتایج مطلوبی را به همراه داشته است. حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و معرفی میراث های معنوی ، تاریخی و باستانی ، شرکت در نشست تجاری  فعالان حوزه گردشگری و گردشگری سلامت با کارگزاران تجاری صنعت گردشگری  داخلی و خارجی ،حضور در اولین همایش بین المللی گردشگری آئینی فرهنگی  و معرفی آئینهای شهر نوش آباد و بهره برداری از ظرفیت گردشگران بین المللی در این حوزه ، پیگیری و آغاز فصل نهم کاوش در محوطه تاریخی ایلخانی ، پیگیری طرح توجیهی تحقیقاتی کاوش باستان شناسی در خصوص شهر زیرزمینی و ورودیهای شماره یک و دو  سه و ارائه آن به  پژوهشکده باستان شناسی کشور، معرفی ظرفیتهای سرمایه گذاری گردشگری در پاویون جام جهانی قطر، مختصر فعالیتهایی است که در راستای معرفی شهر نوش آباد شهر ایثار و شهادت ، شهر آئینهای عاشورائی  و نام بلند آوازه شهر زیر زمینی صورت پذیرفته است.
اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانگردی و هفته گردشگری از زحمات فرد فرد دلسوزان و همراهان  این صنعت صمیمانه قدردانی  نموده وتوفیق همه خدمتگذاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت منویات مقام معظم رهبری (مد ظله) را از درگاه خداوند متعال خواهان و خواستارم.

روح الله سالکیان

مدیر فرهنگی گردشگری و ورزشی شهرداری نوش آباد

0 نظر:

نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

کد امنیتی